Projekti u školi

PROJEKTNI TJEDAN / 18.- 22. PROSINCA 2023.
U zadnjem nastavnom tjednu prvog polugodišta s ciljem sistematizacije i uvida u stupanj ostvarenosti ishoda učenja u modulima koji su sastavni dio kurikuluma za stjecanje kvalifikacija Pomoćni ugostitelj i Tehničar za ugostiteljstvo osmišljen je 1. projektni tjedan. Cilj projektnog tjedna je kroz stvarne radne situacije tijekom aktivnosti Projektnog tjedna provjeriti ostvarenost ishoda učenja i pripadajućih vještina. Procesom refleksije primijeniti će se vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenog. Tijekom tjedna provedene su brojne aktivnosti: Pomoćni ugostitelji su pripremili božićne kolačiće koje su zajedno s Tehničarima za ugostiteljstvo ukrašavali, te su najljepše ukrašeni kolačići odnosno njihovi autori nagrađeni simboličnim nagradama.  Organizirano je i natjecanje u kojem su budući tehničari za ugostiteljstvo degustirali razne suhe kolačiće i trebali su otkriti koji se začin nalazi u pojedinom kolačiću. Kolačiće su pripremili i začinili budući Pomoćni ugostitelji. i matematika se uklopa u sve aktivnosti strukovnog područja te je organizirana tematska „matematička kviskoteka“ u modulu Komunikacijske vještine, usvojenost i vrednovanje ostvarenosti ishoda provedeno je kroz aktivnost dočeka gostiju na domjenku, upoznavanja gosta s ponudom jela i pića, razgovorom s gostima o utiscima te predstavljanju samog projekta. u modulu Strani jezik u struci kroz aktivnost izrade jelovnika na njemačkom i engleskom jeziku provjerena je ostvarenost ishoda učenja strukturiranja kratkih i jednostavnih tekstova poznate tematike koristeći se preporučenim jezičnim strukturama. u modulu Temeljne vještine u ugostiteljstvu / Osnove ugostiteljskog posluživanja učenici su opisali radne procese posluživanja gosta, obavili pripremne i završne radove u ugostiteljskom objektu za dnevne obroke i primijenili pravila posluživanja gosta u poslužnom odjelu ugostiteljskog objekta. u sklopu modula Procesi obrade namirnicak, učenici su usvojili osnovne pojmove o žitaricama te procesima obrade žitarica i izradi pekarskih proizvoda. Vještine su prakticirali izradom smjese od brašna i soli, bojanje smjese prirodnim bojama, valjanje tijesta i izrada ukrasa sa kalupima božićnih motiva, a nastavnica je s učenicima pripremila i provela Božićnu radionicu u Domu za starije osobe u Zaboku. Božićni domjenak u Akademisu - završna je aktivnost projektnog tjedna za koju su učenici uz praćenje i podršku nastavnika osmislili i pripremili pozivnice na materinjem i stranom jeziku, prigodni jelovnik, planirali su namirnice koje će koristiti te sudjelovali u pripremi jela, njihovoj prezentaciji i posluživanju te primijenili sve usvojene vještine i znanja.    

Više o projektu
Projekt Karijerni kutak - savjetovalište za mlade
Glavni cilj karijernog savjetovališta je pružanje podrške učenicima (i ostalima) u nastavku njihovog obrazovanja i razvoja njihove karijere. To je mjesto gdje učenici mogu: upoznati različite mogućnosti profesionalnog razvoja, tj. informirati se o mogućnostima nastavka školovanja ili daljnjeg usavršavanja sudjelovati u radionicama i predavanjima na kojima mogu steći nova znanja i vještine potrebne za traženje posla i uspjeh na radnom mjestu steći jasniju sliku o vlastitim vještinama, interesima i osobinama putem strukturiranog intervjua i psihološkog testiranja posavjetovati se o odabiru karijere, postavljanju karijernih ciljeva i planiranju aktivnosti koje će im pomoći ostvariti te ciljeve povezati s potencijalnim poslodavcima   Učenici mogu na otvorenom satu porazgovarati sa stručnom suradnicom, psihologinjom Ivom Rumbak, prema sljedećemo rasporedu: u vremenu kad je Ekonomska smjena prije podne Ponedjeljak       14:00 - 15:00 sati Četvrtak                 9:00 - 10:00 sati   u vremenu kad je Ekonomska smjena poslije podne:  Ponedjeljak          9:00 - 10:00 sati Četvrtak              14:00 - 15:00 sati

Više o projektu
Projekt - Školska turistička agencija
Osnivanje i rad školske turističke agencije učenicima i polaznicima pruža mogućnost učenja temeljenog na radu te iskustvo rada u turizmu. Na praktičnim primjerima mogu naučiti: svakodnevne poslove i obveze u turističkoj agenciji razlikovati poslove planiranja, organiziranja i prodaje turističkih usluga, proizvoda, izleta,  razgledavanja lokaliteta i dr. izračunati cijene (nabavne i prodajne), izraditi razne kalkulacije (prema inputima, troškovima, prema konkurenciji) te obračunati porezne obveze. razvijati komunikacijske vještine s klijentima, kupcima, poslovnim partnerima i suradnicima. spoznavanje/razumijevanje vrijednosti turističkih atrakcija u okruženju, za stvaranje i inoviranje turističkog proizvoda svrhu umrežavanja s raznim lokalnim davateljima/pružateljima usluga/proizvoda, koji pridonose kreativnom stvaranju ugostiteljskog ili turističkog proizvoda s namjerom razvoja turističke ponude okruženja i stvaranja kvalitetnije ponude. Naša škola - RCKTU može, na osnovu dosadašnjih različitih poslovnih iskustava, provesti projekt ŠKOLSKE TURISTIČKE AGENCIJE u okruženju, kako bi pridonijela imageu škole i struke za koju školujemo kadar. Cilj projekta je nadopuna znanja o poduzetničkom i gospodarskom djelovanju te kritičkom razmišljanju i upravljanju. Područje rada i djelovanja školske turističke agencije, s obzrom na zakonske prepreke, može se svesti na sljedeća područja i aktivnosti: informiranje potencijalnih klijenata za posjete KZŽ i regiji (kao podrška organizaciji i prodaji aranžmana svim specijaliziranim turističkim agencijama kojima je specijalni sadržaj Zagorje - bajka na dlanu). Važno je informirati (potencijalne) kupce, pripremiti i ponuditi brošure i web stranice s ponudom različitih sadržaja, atrakcija i usluga. sudjelovanje u planiranju, organizaciji i provedbi raznih školskih događanja: kreiranje/osmišljavanje projektnih dana/tjedana škole s raznim temama: festivali buče, krumpira, kestena, gljiva, vina; dan/tjedan zagorske kuhinje, talijanske kuhinje, francuske kuhinje; humanitarni dani; dani volontiranja; igraonice za djecu i sl. , planiranje, organizacija i provedba maturalnih večeri/svečanosti i sl. događanja specijalizirana putovanja i ekskurzije u području kulinarstva i enogastronomije (virtualni gurmanski i gastronomski doživljaji) planiranje/organizacija/provedba izvannastavnih sadržaja za sve učenike i nastavnike škole (posjete: kazalištu, Hrvatskom saboru, hotelima s 5*; planinarenje i dr.) provedba izleta prema kurikulumu ustanove za sve učenike/nastavnike škole smještaj za Erasmus+ učenike i osiguranje prakse (u dijelu smještajnog, agencijskog, kuhinjskog i poslužnog prostora) planiranje, organizacija i provedba manjih kongresa, seminara, događanja na temu trendova u ugostiteljstvu, u obrazovanom području, poduzetništvu mladih, suradnje s lokalnim proizvođačima, zero waste u ugostiteljstvu, čuvamo zdravlje, promocija zanimanja poput Malog Gastra, Zdravo je fino i sl. Temeljem dosadašnjih iskustava, izrade projektnih dokumenata školske turističke agencije te vizije provedbe dijela usluga temeljenih na Zakonu o pružanju usluga u turizmu, koje škola/obrazovna ustanova može provoditi u Godišnji plan i program za šk.god. 2023./24. uvršten je projekt školske turističke agencije. Za provedbu dijela pružanja usluga školske turističke agencije zaduženi su nastavnici strukovnih predmeta.

Više o projektu
Headhunting.
Projekt Headhunting je inovativna inicijativa koja uključuje odabir i obuku dvoje učenika završnih razreda s razvijenim komunikacijskim vještinama, naprednim poznavanjem uredskog rada i poznavanjem engleskog jezika. Ovi učenici, obučeni od strane voditelja projekta, vodit će "agenciju" za headhunting u prostorijama škole ili virtualno. Aktivnosti agencije uključuju pružanje smjernica za pisanje životopisa, prijava za posao, planiranje karijere i upis na fakultet, kao i provođenje simuliranih razgovora za posao. Sveobuhvatni ciljevi projekta su opremiti studente i zainteresirane pojedince dodatnim znanjima i vještinama za brzo zapošljavanje, upoznati ih s radnim pravom i pravima radnika, analizirati trenutne potrebe tržišta rada te uspostaviti suradnju s relevantnim dionicima kao što su HZZ, agencije za zapošljavanje i poslodavci. Kroz praktične aktivnosti i suradnju, projekt Headhunting ima za cilj unaprijediti kompetencije studenata, pružajući vrijednu podršku za njihovu tranziciju u radnu snagu.  

Više o projektu
Dođoh, vidjeh, kupih.
"Dođoh, vidjeh, kupih." je projekt pažljivo osmišljen kako bi unaprijedio komunikacijske stilove unutar poslovnog okruženja, njegujući pozitivno ozračje među sudionicima prodajnog procesa. S fokusom na prepoznavanje potreba i želja korisnika, projekt ima za cilj razviti pozitivne komunikacijske strategije koje uspostavljaju povjerenje i zadovoljavaju individualne zahtjeve. Kroz praktične demonstracije učinkovitih prodajnih razgovora i tehnika rješavanja nepredviđenih situacija i nezadovoljnih kupaca, polaznici stječu vrijedne vještine. Štoviše, projekt proširuje svoj učinak stvaranjem suradnje s potencijalnim poslodavcima, prikazivanjem kvaliteta učenika i usklađivanjem školskog učenja s dinamičnim potrebama tržišta rada uz naglašavanje ključne uloge kvalitetnog prodajnog osoblja.

Više o projektu
Zagorski gospodarski zbor
Projekt Zagorski gospodarski zbor fokusiran je na sudjelovanje učenika u panel raspravi „Zdravstveni turizam – otkrivanje izazova i kapitalizacija poslovnih prilika“. Suradnjom s lokalnim gospodarstvenicima u Krapinsko-zagorskoj županiji učenici žele prenijeti vrijedna iskustva u svoju učionicu i stručna zanimanja. Nakon rasprave, studenti prisustvuju svečanom otvaranju sajma, aktivno obilazeći gospodarstvenike-izlagače s pripremljenim pitanjima za poticanje suradnje, prepoznavanje turističkih trendova, kapitaliziranje poslovnih prilika te jačanje komunikacijskih i poduzetničkih vještina, što ih u konačnici motivira za ulazak u poduzetničke pothvate.

Više o projektu
Konferencija Žene i poduzetništvo
Projekt „Konferencija Žene i poduzetništvo“ ima za cilj osnaživanje učenica poticanjem sudjelovanja na konferencijama usmjerenim na teme vezane uz školsku struku. Inicijativa ne samo da promiče poduzetništvo, već i usađuje prepoznavanje važnosti informiranja o trendovima u poduzetništvu. Poticanjem istraživanja tijekom cijele akademske godine i predstavljanjem rezultata na konferencijama, projekt pridonosi jačanju poduzetničkih vještina, motivira učenice za upuštanje u poslovne pothvate te ih upoznaje s mogućnostima financiranja, edukacije i umrežavanja unutar poduzetničkog ekosustava.

Više o projektu
Sretnije šapice
„Sretnije šapice“ je dirljivi projekt čiji je cilj poticanje učenika na humanitarni rad i volontiranje, poticanje ljubavi prema životinjama i altruističkim nastojanjima. Kroz pripremne aktivnosti, akcije prikupljanja i posjete skloništu Luč Zagorje, projekt ne samo da podiže svijest o važnosti zaštite životinja nego i upoznaje učenike s izazovima s kojima se susreću napuštene životinje, promičući empatiju i dublje razumijevanje brige o životinjama.

Više o projektu